Voor ISZA-zorg uit Hilversum bouwden we in de zomervakantie een platform om trainingen en workshops te boeken. Isza-zorg geeft trainingen in voorbehouden handelingen in de zorg.
Deze trainingen geven ze aan mantelzorgers, verzorgenden en verpleegkundigen.
Bij voorbehouden handelingen moet je denken aan: insuline spuiten, voedingssondes aanleggen en katheters plaatsen.
De reden dat ze ons vroegen om te helpen was eenvoudig. Zorg ervoor dat de trainingen online te boeken zijn, met een maximaal aantal deelnemers op bepaalde dagen in de week. Meerdere trainers en meerdere modules. Natuurlijk gekoppeld aan een betalingssysteem en rechtstreeks te koppelen aan de agenda van de trainers. Dat deden we op isza-scholingen.nl
Voor ons was het eens een opdracht buiten onderwijs en een nieuwe technische en inhoudelijke uitdaging.
Een boekingssysteem met planning en een maximaal aantal deelnemers per bijeenkomst. Gedurende de vakantie werd de site ontwikkeld en gevuld met teksten en producten. Helaas gooide de tweede CoronaGolf wat roet in het eten, want in plaats van 6 deelnemers per training konden nu maar twee tot drie deelnemers gepland worden. Eenvoudig om te zetten met WooCommerce en Bookings.
Natuurlijk gebruiken we WordPress als platform en Elementor om de pagina’s vorm te geven.
Flexibel, zeker wel!
Drie weken geleden besloot Isza-zorg om nog een extra product in de markt te zetten: een CoronaSnelteststraat. Op vrijdagmiddag gingen we wat appjes en mails over en weer. Op maandag stond de teststraat klaar en konden de boekingen (elke 5 minuten) gemaakt, betaald en bevestigd worden.
Het voordeel van een online boekingssysteem laat hier zien dat het echt heel weinig tijd kost om verschillende producten aan te bieden. Ook laat ISZA-zorg zien dat ze daarmee heel snel en wendbaar zijn als het gaat om het aanbod en de keuzes die passen bij de huidige tijd.
Wat leerden wij van dit project
Doordat we inmiddels zowel technisch, inhoudelijk als oplossingsgerichte ervaringsdeskundigen zijn, we een klant snel kunnen helpen. We hebben ook geleerd dat wij echt van waarde kunnen zijn als het om teksten gaat. We gaan het steeds leuker vinden om met niks te beginnen en een omgeving helemaal vanaf nul op te zetten. Layout en look&feel gaat ons steeds beter af.
Luisteren naar de klant, maar vooral de goede vragen stellen en zelf met andere oplossingen komen, die beter zijn dan het oorspronkelijke plan.
Uitproberen kost tijd en die tijd is niet altijd ingecalculeerd in het prijsvoorstel, dat is niet erg, want ij leren graag en kunnen het geleerde toepassen op andere plaatsen.
Testen en finetunen schiet er te vaak bij in, we hebben dus voor andere voorstellen dat echt opgenomen in de beschrijving.
Het is gaaf om snel te kunnen schakelen en ook heel snel dingen toe te voegen of te veranderen. Daarom gebruiken we betaalde en geteste plugins en thema’s.
Wat vind de klant?Dat vroegen we aan ISZA-Zorg zelf.
Via via kwamen wij bij Team Learningrocks terecht en direct kwamen wij in een warm en vooral professioneel ‘bad’ terecht. Wij hebben binnen ISZA altijd de instelling: ‘een nieuw idee moet liever gisteren dan vandaag af zijn’. Gelukkig is dit ook de werkwijze van Learningrocks en werden wij snel geholpen door Karin. Karin had aan een paar woorden genoeg en maakte meteen en grove schets van onze ideeën. Na goedkeuring werd er meteen een slag geslagen aan de bouw van onze site en konden wij realtime meekijken naar het proces. Elke wijziging die wij wilde doorvoeren was geen probleem.
Kort samengevat: wij willen geen ander meer voor het bouwen van een website en het meedenken in processen!
Kijk en daar worden wij als Team LearningROCKS blij van!