We krijgen regelmatig een vraag van een bestaande klant.
Kun je ons even helpen met een instelling op onze website, we weten niet hoe we een winkel toevoegen, of een product wijzigen. Hoe zat dit of dat ook alweer?
Met nieuwe klanten plannen we altijd eerst een (gratis) kennismakingsgesprek en vaak doen we dan ook even een websitecheck waarbij we ook gewoon een aantal gratis tips weggeven.
Soms sturen we zelfs een uitgebreid rapport met daarin onze voorstellen en verbeterpunten.
Vanzelfsprekend helpen we iedereen graag.
Vaak doen/deden we dat zonder er een factuur achteraan te sturen.
Want, als we iets in tien minuten kunnen doen, vinden we een factuur van een uur a 75,00 euro gewoon niet netjes.
Het zette ons wel aan het denken, want ook onze schoorsteen moet roken, maar wel zonder het vel over de neus te halen bij (vooral kleine) ondernemers.
Al pratend haalden we een eerder idee van de plank; een strippenkaart.
Natuurlijk zijn wij niet uniek met dit idee, het wordt veel vaker toegepast.
We vroegen eens rond bij onze vaste klanten en bijna allemaal waren ze heel blij met het idee van een strippenkaart. Zo voelden ze zich veel vrijer om snel een vraag te stellen en om even om hulp te vragen.
Zij blij – Wij blij
Met een van de drie strippenkaarten, kun je tegen een lager tarief dan ons vaste uurtarief, gebruik maken van onze kennis en ervaring.
Onze vaste ‘weer verliefd op je website’ klanten, krijgen na oplevering automatisch het aanbod voor een strippenkaart, met 4 gratis strippen (dat is een uur). Omdat we ook anderen graag helpen, hebben we gewoon een winkel aan deze site vastgeplakt, waar mensen een strippenkaart kunnen kopen.
Wij houden deze bij en na elke actie krijg je een bijgewerkte strippenkaart.
Omdat we toch bezig waren met aanvullingen, hebben we ons aanbod nog transparanter gemaakt.
Websites (her)bouwen en een services pagina met ons aanbod aan diensten.
Het gaat niet altijd goed.
We durven het tegenwoordig aan om NEE te zeggen of om een opdracht terug te geven.
Vooral als wij later bij een project betrokken raken, zien we regelmatig webbouwers die hun klant gijzelen. Ze mogen niet alles zelf aanpassen aan de website (of leeromgeving). Als wij er dan later bijkomen is het lastig schakelen, want wie is de baas? De opdrachtgever of de webbouwer? Vaak worden er ook allerlei barrieres opgeworpen om vooral afhankelijk te blijven van de webbouwer.
Wij nemen de klant juist heel graag mee naar zelfstandigheid en eigen regie.
We zullen dus geen drempels opwerpen …..alleen gewoon gevraagd en ongevraagd een handje helpen.
Ontzorgen heet dat….maar niet tot elke prijs.
Een van onze klanten mailde onlangs, nadat ik haar op weg geholpen had met een webshop:
Ik vind de service fijn en snel en het tarief verrassend laag.
Mijn ervaring: ‘had ik dit maar eerder gedaan’.
Kijk…..daar doen we het voor!