Op naar 2020

Terugkijken en vooruitblikken is belangrijk, ook voor team learningROCKS.
We hebben een goed eerste (vol) kalenderjaar achter de rug.
Het kan altijd beter, maar we zijn heel tevreden. En de klanten ook, dat is belangrijker. We zijn vooral heel trots op onze eerste echt grote opdracht: het bouwen en activeren van de LeerKRACHT-Academie voor de stichting leerKRACHT.
Inmiddels zijn er ruim 1500 actieve gebruikers, docenten, schoolleiders en ‘gasten’, zijn er veel modules beschikbaar en hebben we nog geen technische problemen gehad.

We hebben dit jaar heel veel geleerd.
Technisch: kan het hier blauwer en kan dat kopje weg? We zijn geen programmeurs en dat kostte vooral mij (Karin) soms avonden puzzelen.
Inhoudelijk: is dat wat de klant wil ook het beste? Hoe schipper je tussen inhoudelijke en haalbare oplossingen?
Hoe stel je je daarin op?
Mariëlle is daarin veel beter dan ik, zij heeft veel meer geduld en blijft altijd vriendelijk, ik geef het af en toe op.
Het opstellen van een Service Level agreement en contracten zijn nieuwe uitdagingen gebleken.
Maatwerk modules, AVG bijvoorbeeld, een Escaperoom in de week van de mediawijsheid voor een groot ROC en de leerlijnICT die nog steeds actief gebruikt wordt.
We hebben samen een uitstekende manier van samenwerken, nooit een onvertogen woord! We weten van elkaar wie waar beter in is, en zo verdelen we ook het werk. Afstand is nog niet een keer een hobbel gebleken. Twitter, appjes, Trello, Stack, Mail en gewoon vaak en lang bellen met elkaar.

En in 2020?
Zoals ik al beschreef, kan het altijd beter. Allereerst gaan we werken aan de vraag: Waar zijn wij van?
Waar willen we op gevonden worden, waar ligt onze expertise en waar krijgen wij energie van?

Mari ë lle is op dit moment heel druk met het ontwikkelen van een concept rondom leesplezier door middel van spelen. Ook ik ben wel van spelen maar wil ook meer met open recognition (inclusief Badges) en toch nog steeds professionalisering van docenten. Dat laatste echter niet meer volledig gericht op ict-achtige zaken. Technologie zou meer gekoppeld kunnen worden aan de didactische inzet. Dat zouden we kunnen doen door het leggen van de verbindingen met leerstrategieën.
Het zou mooi zijn om docenten iets meer op het spoor van theoretische onderbouwing te zetten.
Slimmer en efficiënter werken en blijft ook aan ons trekken. Misschien niet echt de focus waard, maar onze gebruikers er wel telkens bij stil (laten) staan.

We gaan in elk geval met de trein naar de BETT in januari en hebben 10 uur treintijd=werktijd.

Voor nu wensen we jou een bloeiend 2020 toe!
Oh en we zouden Karin en Marielle niet zijn als we ook niet een cadeautje hadden.
We hebben de 25 slimme zoektips van teachthougt.com vertaald in het Nederlands. Die kun je downloaden via onderstaande download knop.


1 reactie op “Op naar 2020”

  1. Pingback: Op naar 2020 – Karin Blogt

Reacties zijn uitgeschakeld.