Een eigen academie, wie wil dat nu niet?

Zou het niet mooi zijn om leren en ontwikkelen in een eigen academie vorm te geven? Niet alleen door het aanbieden van online modules, maar ook reflectie en kennisdeling door bijvoorbeeld fora, webinars of gewoon het organiseren en inschrijven voor studiedagen en edcamps.
Het eigenaarschap ligt dan bij de lerende zelf en bijvoorbeeld door het gebruik van een gedegen microcredential systeem (bijvoorbeeld badges) kan de professional laten zien dat hij wel heel veel met zijn eigen ontwikkeling bezig is. De organisatie faciliteert en de leraar leert dat wat hij nodig heeft  (niet wat een ander vindt dat er nodig is)

Een van onze projecten is de academie voor de stichting LeerKRACHT waarin alle deelnemers zelf kijken wat zij nodig hebben om teams te ondersteunen bij het vormgeven aan een ‘duurzame verbetercultuur’. Recent hebben we een Open-academie gebouwd waar alle docenten van Nederland een deel van de materialen van de Stichting mogen gebruiken. 

Wij zouden het een uitdaging vinden om een interne academie te bouwen voor een organisatie waarin nog meer interactiviteit en ontwikkeling plaatsvindt. Daarvoor gebruiken wij LearnDASH, WordPress en bouwen van daaruit verder. Steeds samen optrekkend en met kleine stapjes, om uiteindelijk dat te leveren wat de klant nodig heeft.

Een kijkje nemen in de leerKRACHT-academie?